HomeBERRYStrategia komunikacji dla kawiarni Tchibo
Strategia komunikacji dla kawiarni Tchibo
Jak skutecznie i kreatywnie zmienić postrzeganie kawiarni Tchibo oraz dotrzeć do większej grupy odbiorców?
Posłuchać, ale to naprawdę posłuchać obecnych klientów i… wypić kubek dobrej kawy!
Główne zadanie
Naszym zadaniem była zmiana wizerunku Barów Kawowych Tchibo w Polsce tak, aby stały się one upragnionym przystankiem podczas zakupów w centrach handlowych.
Postanowiliśmy skupić uwagę na kawiarnianej strefie w sklepach Tchibo, podkreślić eksperckość marki oraz dodać nutę przyjemności poprzez ocieplenie wizerunku – tak, żeby każdy znalazł w kawiarni Tchibo swoją chwilę wytchnienia przy kubku dobrej kawy.
Bo lubimy…tworzyć empatyczny content
Dobry research to podstawa sukcesu. Koncepcja „Bo lubię” kiełkowała wraz z kolejnymi wizytami w kawiarniach Tchibo. Odważnym krokiem odwiedziliśmy również konkurencyjne kawiarnie. Potem przyszedł czas na intensywne dyskusje w zespole i analizę badań wśród obecnych klientów – oczywiście przy kubku kawy. W ten sposób stworzyliśmy bazę do koncepcji parasolowej, która opiera się na haśle “Bo lubię…”. Jej plastyczna forma pozwoliła nam tworzyć kolejne kreacje, które prezentowały nowe produkty a także wprowadziły przyjemny powiew świeżości. Hasło w różnorodnych wersjach pozwoliło nam trafić do szerszego grona odbiorców, którego wspólnym mianownikiem jest chęć wypicia dobrej kawy!
Koncepcję parasolową ubraliśmy w przyjemny KV o kawiarnianym klimacie.
Postawiliśmy na naturalność! Apetyczne przedstawienie oferty oraz kawowe detale w towarzystwie beżu stworzyły przyjemny dla oka, ekspercki klimat kawiarni. Nasza wizja przeobraziła się w rzeczywistość podczas 3-dniowej sesji zdjęciowej z food stylistką, która stworzyła przepyszne kompozycje.
Cel? Osiągnięty! Badania focusowe potwierdziły nasze odczucia i tym sposobem produkcja dostała zielone światło! Kilka tygodni później koncepcja na dobre rozgościła się w kawiarniach Tchibo. Zrobiliśmy to – bo lubimy dobre zakończenia.
Chcesz, aby odbiorcy widzieli markę Twoimi oczami? Prześlij brief, a stworzymy strategię, która trafi w ich serca!