BERRY | Kolektyw Kreatywny

Dżungla reklamowa Cię przerosła? Oto 7 sposobów, jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy

W dobie cyfrowej rewolucji przeciętny Polak jest bombardowany około 10 000 reklam dziennie. To ogromna liczba, która sprawia, że przeciętny konsument staje się coraz bardziej odporny na tradycyjne formy komunikacji. Jak więc skutecznie dotrzeć do odbiorcy i nie zgubić się w kolorowej dżungli treści reklamowych?

Oto kilka kluczowych strategii:

1. Personalizacja

Dostosowanie treści reklam do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców zwiększa ich skuteczność. Wykorzystaj dane o zachowaniach, historii zakupów i zainteresowaniach konsumentów, aby tworzyć spersonalizowane content. Przykład? Gramy dla Media Expert – FIFA! 

Jeden z najważniejszych tytułów na światowym rynku gier. Co roku od lat 90. miliony graczy na całym świecie oczekują nowej odsłony. Na tak rozgrzanym rynku nie łatwo przebić się z angażującą komunikacją do tzw. gaming community. Naszym zadaniem było opracowanie koncepcji komunikacyjnej skierowanej do młodych graczy, która pomoże skojarzyć premierę nowej odsłony FIFY z ofertą sprzedażową Media Expert, naszego wieloletniego Klienta.

Efekt? Społeczność fanów gier z serii FIFA dała się porwać naszej piosence na YT, TIK TOK, Spotify i rozgłośniach radiowych w całej Polsce, a nasz kawałek pomógł Media Expert wykręcić najlepszy wynik sprzedażowy w Polsce.

2. Kreatywność

Unikalne i kreatywne reklamy przyciągają uwagę. Wykorzystaj nietypowe formy, ciekawe wizualizacje i angażujące historie, aby się wyróżnić. To nie musi być drogie, to nie musi wielkoskalowe. Ważny jest pomysł. Kampanie Guerilla Marketing mają ogromny potencjał viralowy! 

Źródło: useinbox.com

3. Autentyczność

Budowanie zaufania poprzez szczerość i transparentność jest kluczowe. Konsumenci bardziej angażują się w komunikaty marek, które są autentyczne i prezentują swoje wartości oraz społeczną odpowiedzialność. 

Kampania prowadzona pod hasłem „Kontroluj się”, miała zwrócić uwagę na to, jak trudna jest praca kontrolerów. Na skierowaną wobec nich agresję ze strony mieszkańców Warszawy – kierowców. Uderzenie w twarz, potrącenie przez samochód, ciężkie pobicie, wyzwiska i obelgi – to przejawy agresji, z jakimi spotykają się kontrolerzy Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.

Kampania odbiła się szerokim echem w mediach społecznościowych oraz sieci. W ciągu około dwóch tygodni udało nam się wygenerować zasięg prawie pół miliona osób (nie uwzględniając wyników samych filmów) przy pomocy ponad tysiąca wzmianek, w tym w takich mediach jak Gazeta Wyborcza, Warszawa Metro, Radio Zet, Polsat News, TVN Warszawa, Fakt, Telewizja Republika czy nawet Pudelek.tv.

4. Interaktywność

Angażujące kampanie, które pozwalają konsumentom na aktywne uczestnictwo, są bardziej skuteczne. Wykorzystaj quizy, gry, aplikacje mobilne i rozszerzoną rzeczywistość.

Interaktywny content generuje co najmniej 2 x więcej konwersji niż tradycyjny!

Źródło: https://lordcourtney.com/Google-Impact-Challenge-Bay-Area

5. Spójność przekazu

Konsekwentna prezentacja wartości i produktów/usług we wszystkich kanałach komunikacji buduje rozpoznawalność i silny wizerunek marki. Czas na nieco strategii! Na początkowym etapie prac koncepcyjnych zadbaj o stworzenie manuala dla wszystkich osób zaangażowanych w marketing, zarówno Twojego działu promocji oraz agencji kreatywnej. Spójna strategia marki, obejmująca strategię komunikacji zagwarantuje, że Twój przekaz będzie jasny i klarowny dla konsumentów, a osoby tworzące dla Ciebie content będą wiedziały, co i jak robić.

Potrzebujesz konsultacji strategicznej? Zapraszamy:

6. Wykorzystanie mikro-momentów

Znajdź właściwy czas i miejsce! Niech Twoje reklamy wyświetlają się przy konkretnych wyszukiwanych hasłach, a billboardy tam, gdzie jest Twoja TG (target group).

Jeśli na rynku jest trendujący hashtag, wykorzystaj to! 

#challenge nie traci na popularności w żadnym z mediów społecznościowych. Właśnie dlatego pracując nad koncepcją kreatywną społecznościowego wideo dla Media Expert, zdecydowaliśmy się wykorzystać ten motyw. 

Format krótkiego wideo świetnie wpisuje się w trend angażowania społeczności.. Dodatkowym atutem jest wplecenie w rozrywkową treść aspektu sprzedażowego.

Do wymagającego zadania zdecydowaliśmy się zaangażować profesjonalnego skoczka spadochronowego oraz sprzedawcę Media Expert z krwi i kości dzięki czemu przekaz jest wiarygodny, a sam film mimo charakteru reklamowego, bardzo naturalny.

7. Analiza i Optymalizacja

Regularna analiza efektywności kampanii i optymalizacja działań pozwala na szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku oraz preferencje konsumentów. Nie ważne, jak dobry jest plan, jeśli nie działa! Czas na zmiany.

Podsumowanie

W dobie wszechobecnej cyfryzacji i ciągłego bycia online człowiek musiałby się natrudzić, żeby być off the grid. Jednak jeśli chodzi o komunikację marketingową jest wręcz przeciwnie. Większość reklam naturalnie ginie w tłumie. Pozwól swojej agencji być kreatywną, tworzyć spersonalizowane treści, korzystać z AG i ambientu, celuj w virale i bądź otwarty na feedback swoich klientów i dane marketingowe. Te strategie pozwalają na skuteczne dotarcie do konsumentów i budowanie silnej, rozpoznawalnej marki. 

Opublikowany przez